EENVOUDIG EEN DIGITAAL PORTFOLIO OPBOUWEN ÉN INZIEN MET DE NIEUWE ZORGAPP ‘MIJN HANDELINGEN’

Naarden, 20 april 2021 – De nieuwe zorgapp ‘Mijn Handelingen’ is vanaf vandaag live. De app biedt verzorgenden en verpleegkundigen de mogelijkheid digitaal hun (verpleegtechnische) handelingen te registreren en intercollegiale toetsing vast te leggen. Daarnaast kunnen gebruikers ook diploma’s, certificaten en andere zakelijke documenten uploaden. Zo bouwen zij eenvoudig een digitaal portfolio op. Naast zorgverleners kunnen ook werkgevers gebruik maken van ‘Mijn Handelingen’: middels een online dashboard hebben zij een actueel overzicht van de bevoegd- en bekwaamheden van hun zorgverleners en kunnen zij personeelsdossiers beheren.

Waar huidige zorgapps alleen de mogelijkheid geven diploma’s en certificaten te uploaden, gaat Mijn Handelingen dus een stapje verder. De app biedt vele functionaliteiten rondom het direct registreren van handelingen die zijn uitgevoerd in de praktijk: gebruikers registreren (verpleegtechnische) handelingen en leggen intercollegiale toetsing vast door middel van de naam en handtekening van een collega. Daarnaast is er tevens de mogelijkheid tot het uploaden van diploma’s, certificaten en zakelijke documenten als VOG, KvK en beroepsverzekeringen. Het resultaat: een up-to-date portfolio, dat de gebruiker vanaf zijn telefoon naar elk gewenst e-mailadres kan sturen, of in zijn geheel kan koppelen aan het dashboard van 1 of meerdere werk- of opdrachtgevers.

Mijn Handelingen is bedacht door twee verpleegkundigen, die in hun werk veel tijd kwijt waren aan het (verplicht) bijhouden van al hun handelingen. ‘Het was niet alleen een tijdrovende klus, het leverde ook een hoop papieren rompslomp op, wat erg onoverzichtelijk en onhandig was’, vertelt de één. De ander vult aan: ‘Er was nog geen digitale manier om al deze handelingen en intercollegiale toetsingen eenvoudig en op het moment zelf vast te leggen. In Mijn Handelingen kan dit nu heel eenvoudig én kun je ook nog al je zakelijke documenten en diploma’s kwijt. Je bouwt dus heel gemakkelijk een compleet en actueel portfolio op. Dit maakt Mijn Handelingen echt dé registratie-app voor de zorg, zeker in de huidige Corona tijd waarin het van groot belang is om tijd aan administratieve taken tot het minimum te beperken’.

Waar de app dus vooral actief wordt gebruikt door zorgverleners, heeft het ook voor werkgevers veel voordelen. Naast dat de app als kwaliteitsregister dient waarmee de werkgever kan aantonen dat de organisatie voldoet aan de ‘Beroepsnorm Deskundigheids-bevordering’, geeft het via een online dashboard ook altijd een actueel overzicht van de bevoegd- en bekwaamheden van de werkgevers’ zorgverleners. Zo kan een werkgever in de app een handeling als ‘intramusculair injecteren’ intypen en direct zien welke werknemers deze handeling wel en niet kunnen uitvoeren. Hierdoor kan hij eenvoudig de juiste personen inzetten, of anderen juist bijscholen. Daarnaast biedt Mijn Handelingen de werkgever ook direct de mogelijkheid om personeelsdossiers te beheren, waar zaken als persoonsgegevens, opleidingen, certificaten en overige documenten (inclusief bewijslast) eenvoudig terug te vinden zijn.

De zorgapp Mijn Handelingen is vanaf nu te downloaden voor Android en iOS. Voor meer informatie en tarieven zie http://167.99.211.56/.

Nieuwsbrief